Projekt "Zaangażowana Szkoła"
Programowanie z aplikacją Scratch i robotem edukacyjnym Dash
Projekt w swej formule nie był nowym wyzwaniem dla uczniów ponieważ w ubiegłym roku pełni zaangażowania uczniowie zrealizowali zadania projektowe z robotem edukacyjnym Dash. Był to projekt dla uczniów klas 5 ale skierowany do młodszych koleżanek i kolegów z klas 1-3.
Wspomnienia z Projektu z robotem DASH - podsumowanie 10 marca 2020 r.
w ostatnim dniu w szkole - tuż przed ogłoszeniem nauczania online.
W tym roku szkolnym pandemia przeszkodziła w naszych planach i wszystkie działania musiały przenieść się do świata wirtualnego. Zajęcia odbywały się poprzez sieć Internet, ale dla uczniów to tylko było kolejnym wyzwaniem. Tym razem projektowaliśmy gry komputerowe w programie Scratch. Tworzyliśmy scenerię, projektowaliśmy postaci i planowaliśmy kolejne etapy gier komputerowych. Wszystko odbywało się przy dużym zaangażowaniu uczniów.
Przykładowe gry w programie Scratch >> Relacje FILMOWE << kliknij aby obejrzeć prace uczniów
Uczniowie zapoznali się z programami umożliwiającymi im realizację własnych projektów, tworzenia animacji i gier komputerowych. Nabyli podstawową wiedzę z zakresu posługiwania się urządzeniami niezbędnymi do nauki programowania. Rozwiązując poprzez sieć zadania i stykając się z nowymi wyzwaniami uczyli się logicznego myślenia. Poprzez prace projektowe rozwinęli kreatywne myślenie.
Nauczyciel prowadzący projekt:
Marta Tabaszewska-Bochnar