Aktualności - Z życia szkoły

Wycieczka klas piątych do Ojcowskiego Parku Narodowego

W piątek 13 października 2023 r. uczniowie klasy 5a i 5b wraz z opiekunami pojechali na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Na początku naszej wycieczki zwiedziliśmy Jaskinię Nietoperzową, gdzie mogliśmy podziwiać bardzo efektowne nacieki skalne. Dowiedzieliśmy się też, co się stanie, jak komuś spadnie na głowę kropla wody. Dodatkową atrakcją był oczywiście widok śpiących nietoperzy.
     Następnie udaliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie przy pięknej, słonecznej pogodzie spacerowaliśmy malowniczą Doliną Prądnika podziwiając piękno ojcowskiej przyrody.
     Odwiedziliśmy też Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego. W muzeum zobaczyliśmy m. in. rekonstrukcję jaskini, liczne ekspnaty geologiczne oraz charakterystyczne skały, rośliny i zwierzęta z obszaru Parku. Wiedzę uzupełniliśmy podczas projekcji dwóch filmów w technologii 3D. Pierwszy z nich przedstawiał historię tworzenia się Doliny Prądnika, drugi mówił o Ojcowskim Parku Narodowym.
     Ostatnim punktem naszej wycieczki był Zamek w Pieskowej Skale, jeden z najpiękniejszych i najważniejszych obiektów na Szlaku Orlich Gniazd. Poznaliśmy historię zamku, zwiedziliśmy jego wnętrza, podziwialiśmy okoliczną panoramę z tarasu widokowego. Obowiązkowo odbyliśmy spacer do Maczugi Herkulesa, jednego z najsłynniejszych kamiennych ostańców w Ojcowskim Parku Narodowym.

SKO 1 Obraz oszczędzanie SKO 2 Obraz oszczędzanie SKO 3 Obraz oszczędzanie SKO 4 Obraz oszczędzanie

Twoja Szkolna

Kasa oszczędności

Uczymy oszczędzania od najmłodszych lat. Zapraszamy po informacje o Szkolnej Kasie Oszczędności

Zdjęcie przedstawiające uczniów

Krótka hisoria

Naszej szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Orkana w Rabce–Zdroju jest najstarszą szkołą w Rabce. Jej początki sięgają 1835 roku, kiedy to funkcjonowała jako niewielka szkółkaparafialna.

Zapraszamy do poznania całej historii naszej szkoły