Grafika komputerowa wektorowa i rastrowa
Zajęcia realizowane w ramach PROJEKTU "Zaangażowana Szkoła"
Zajęcia miały na celu przedstawienie uczniom aplikacji do obróbki grafiki rastrowej i wektorowej. Zajęcia umożliwiły uczniom zapoznanie z rodzajami grafiki. Uczniowie pracowali w ogólnodostępnych, darmowych programach. Do grafiki rastrowej wykorzystywaliśmy program Gimp, natomiast do wektorowej Inscap. Uczniowie poznali wady i zalety każdego z programów. Zapoznając się z programami nauczyli się posługiwać podstawowymi narzędziami do obróbki grafiki w każdym z tych programów.
Zakres umiejętności jakie każdy z uczniów posiadł stosując program Gimp:
Uczniowie poznali narzędzia selekcji, ich rodzaje i sposoby wykorzystania. Pracę na warstwach, stosowanie przezroczystości, zastosowanie kanału alfa i maski warstwy.
Dodawanie do warstw różnych efektów. Łączenie warstw i zastosowanie animacji oraz eksport plików do formatów: .gif, .png
Zapoznanie z programem do grafiki wektorowej – Inscap:
Poznając elementy pracy z rysunkiem, uczniowie tworzyli różne obiekty, poznali ich cechy, sposoby grupowania, przekształcania. Tworząc napisy tworzyli grupy obiektów, pracowali z węzłami i krzywymi, ksportowali pliki do formatów: .png, .pdf
Uczniowie opracowując własne projekty
i realizując je w odpowiednich programach metodą projektów,
rozwijali wyobraźnię, kreatywność oraz poszerzali spojrzenie na
„Świat zapisany w obrazach”.