Aktualności - Z życia szkoły

Wycieczka do Warszawy

logotypy

6-8.06.22r. 45 uczniów z klas 8b, 8c, 8e i 7c wzięło udział w wycieczce do Warszawy.
     W pierwszym dniu zwiedziliśmy Muzeum Ziemi, Ogrody Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, przeszliśmy Traktem Krolewskim Starego Miasta, na placu marszałka Józefa Piłsudskiego pod Grobem Nieznanego Żołnierza uczciliśmy pamięć poległych w walce o niepodległość. Przeszliśmy Barbakanem Warszawskim, zobaczyliśmy pomnik Małego Powstańca upamiętniający najmłodszych uczestników powstania warszawskiego. Na placu Krasińskich - pomnik Powstania Warszawskiego oraz gmach Sądu Najwyższego, a przy ulicy Bonifraterskiej - pomnik granic getta.

W drugim dniu wyjechaliśmy na taras widokowy (30 piętro) Pałacu Kultury i Nauki, skąd podziwialiśmy panoramę Warszawy z wysokości 114m. Przejechaliśmy metrem w kierunku Stadionu Narodowego im. Kazimierza Górskiego- PGE Narodowy - miejsce wydarzeń sportowych, rozrywkowych i biznesowych, zwiedziliśmy go bardzo dokładnie od szatni po taras widokowy. Ostatnim punktem był Zamek Królewski barokowo - klasycystyczny, zwiedziliśmy królewskie apartamenty, Salę Tronową, oryginalne obrazy Rembrandta oraz płótna B. Bellotta, Salę Senatorską, w której 1791 r. uchwalono Konstytucję 3 maja, a na zewnątrz Pałacu piękne ogrody.

W ostatnim dniu zwiedziliśmy Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego na alejach Ujazdowskich, weszliśmy do szklarni pełnych gigantycznych kaktusów, palm, figowców, lasek wanilii, roślin mięsożernych itp. Przeszliśmy na teren Łazienek Królewskich, zespołu pałacowo- ogrodowego z zabytkowymi budynkami i historycznymi ogrodami. Wycieczkę zakończyliśmy Złotymi Tarasami przy ulicy Złotej.

SKO 1 Obraz oszczędzanie SKO 2 Obraz oszczędzanie SKO 3 Obraz oszczędzanie SKO 4 Obraz oszczędzanie

Twoja Szkolna

Kasa oszczędności

Uczymy oszczędzania od najmłodszych lat. Zapraszamy po informacje o Szkolnej Kasie Oszczędności

Zdjęcie przedstawiające uczniów

Krótka hisoria

Naszej szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Orkana w Rabce–Zdroju jest najstarszą szkołą w Rabce. Jej początki sięgają 1835 roku, kiedy to funkcjonowała jako niewielka szkółkaparafialna.

Zapraszamy do poznania całej historii naszej szkoły