Aktualności - Z życia szkoły

Wycieczka klas IVc i VIIa

TRASA: Stary Sącz – Krynica – Muszyna – Nowy Sącz

W dniach 16,17,18 maja klasy IVc i VIIa udały się na trzydniową wycieczkę. Nasza niezwykła przygoda rozpoczęła się od zwiedzania Starego Sącza. Tam mieliśmy okazję zapoznać się z historią św. Kingi oraz zobaczyć niezwykłe miejsca, słynące z cudów.

Będąc na rynku urokliwego miasteczka dla ochłody, wybraliśmy się na lody. Następnie autokar zawiózł nas do Krynicy, gdzie zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Flora”. Pensjonat był naszą „bazą wypadową”. W nim regenerowaliśmy nasze siły po bardzo wyczerpujących punktach wycieczki, które z ogromnym zapałem realizowaliśmy. Jeszcze tego samego dnia zdobyliśmy Jaworzynę Krynicką. Towarzyszyły nam duże emocje wywołane wjazdem i zjazdem gondolą na to wzniesienie, mające 1114m.n.p.m. Po obiadokolacji i krótkim odpoczynku, wybraliśmy się na wieczorny spacer po Krynicy.

Kolejny dzień przywitał nas piękną pogodą. Słotwiny –Arena miejsce magiczne. Tam wzięliśmy udział w warsztatach robienia pizzy. Następnie udaliśmy się do Prywatnego Muzeum Podróżnika, gdzie podziwialiśmy niezwykłe zwierzęta, także egzotyczne. Następnie klasa VIIa udała się do Muzeum Nikifora, tam miała przyjemność poznać biografię niezwykłego artysty, zaliczanego do kanonu „sztuki naiwnej". W tym czasie uczniowie klasy IVc spacerowali po Krynicy, kupowali pamiątki oraz wybornie się bawili. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Zabawek. Tam wszyscy razem podziwialiśmy zabawki z przeszłości. Po tak wyczerpującym dniu wróciliśmy do pensjonatu na obiadokolację, po której liczyliśmy na odpoczynek. Jednak wieczorowa pora była doskonałą okazją do spaceru po mieście. Urzekły nas fontanny multimedialne, które świetnie prezentowały się ok. godz. 21:30.

Ostatniego dnia wyruszyliśmy na „podbój" Muszyny. Tam podziwialiśmy Ogrody Biblijne oraz Ogrody Sensoryczne”. W jednym i drugim miejscu rewelacyjnie spędzaliśmy czas. Nowy Sącz i Miasteczko Galicyjskie, było już ostatnim punktem wycieczki. Po nim wróciliśmy do Rabki zmęczeni ale bardzo szczęśliwi :) Bogatsi w wiedzę oraz nowe znajomości :)
SKO 1 Obraz oszczędzanie SKO 2 Obraz oszczędzanie SKO 3 Obraz oszczędzanie SKO 4 Obraz oszczędzanie

Twoja Szkolna

Kasa oszczędności

Uczymy oszczędzania od najmłodszych lat. Zapraszamy po informacje o Szkolnej Kasie Oszczędności

Zdjęcie przedstawiające uczniów

Krótka hisoria

Naszej szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Orkana w Rabce–Zdroju jest najstarszą szkołą w Rabce. Jej początki sięgają 1835 roku, kiedy to funkcjonowała jako niewielka szkółkaparafialna.

Zapraszamy do poznania całej historii naszej szkoły