Aktualności - Z życia szkoły

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

logotypy

W dniach 21 i 22 kwietnia uczniowie klas 6a, 6b, 7c oraz 7d udali się na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Podczas pierwszego dnia zwiedziliśmy Chęciny. Na początek pełna atrakcji i naukowych doświadczeń wizyta w Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Uczniowie mogli samodzielnie zapoznać się z budową oraz funkcjonowaniem ludzkiego organizmu. Za pomocą nowoczesnych technologii poznawali tajniki ludzkiego umysłu.

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Zamku Królewskiego w Chęcinach. Dzięki przewodnikowi poznaliśmy historię zamku oraz osoby z nim związane. Dowiedzieliśmy się, że w okolicach zamku był kręcony film „Pan Wołodyjowski”. Następnie zwiedziliśmy mury obronne, wieże oraz zachowane pomieszczenia. Największym zainteresowaniem cieszył się skarbiec oraz narzędzia tortur. Z wieży widokowej podziwialiśmy przepiękną panoramę Gór Świętokrzyskich.

Drugiego dnia pobytu dotarliśmy do serca Gór Świętokrzyskich na Łysą Górę, gdzie znajduje się Święty Krzyż – pobenedyktyński klasztor. Zwiedziliśmy cały kompleks klasztorny łącznie z kryptami i poznaliśmy historię tego miejsca oraz legendę wyjaśniającą pochodzenie Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. Otrzymaliśmy też specjalne błogosławieństwo Relikwiarzem z Relikwiami Drzewa Krzyża Świętego. Na terenie Parku Świętokrzyskiego mogliśmy podziwiać Gołoborza. Gołoborza powstawały w plejstocenie, podczas zlodowacenia północnopolskiego (bałtyckiego) mniej więcej od 74 000 do 8 500 lat temu. Jest to największe w Górach Świętokrzyskich i jedno z największych w średniogórzu Środkowej Europy pole nagiej pokrywy blokowej.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Wsi Kieleckiej – Park Etnograficzny w Tokarni. Zwiedzając skansen mogliśmy podziwiać zabytkowe obiekty wiejskiego budownictwa: chaty, kościół drewniany, młyn, dworek, aptekę, sklep, szkołę oraz karczmę. Zaglądaliśmy do w pełni wyposażonych w meble oraz sprzęty codziennego użytku wnętrz tych budowli. To urokliwe miejsce, które pozwoliło nam przenieść się w dawne czasy, często tworzy scenografie do filmów oraz seriali.

SKO 1 Obraz oszczędzanie SKO 2 Obraz oszczędzanie SKO 3 Obraz oszczędzanie SKO 4 Obraz oszczędzanie

Twoja Szkolna

Kasa oszczędności

Uczymy oszczędzania od najmłodszych lat. Zapraszamy po informacje o Szkolnej Kasie Oszczędności

Zdjęcie przedstawiające uczniów

Krótka hisoria

Naszej szkoły

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Orkana w Rabce–Zdroju jest najstarszą szkołą w Rabce. Jej początki sięgają 1835 roku, kiedy to funkcjonowała jako niewielka szkółkaparafialna.

Zapraszamy do poznania całej historii naszej szkoły