Klasa 1a wzięła udział w KLASOWYM KONKURSIE ,,AKWARIUM".
Wszystkie dzieci przygotowały swoje prace i wszystkie w nim zagłosowały.
Spośród 22 prac najwięcej punktów w klasowym głosowaniu otrzymali:
I miejsce (13 punktów) Aleksander Wieliczko- praca nr 4 II miejsce (9 punktów) Wiktoria Wyrwa- praca nr 17 III miejsce (7 punktów) Emilia Żur -
praca nr 9 IV miejsce (6 punktów) Aleksandra Kołcz
- praca nr 12 i
Bartłomiej Chryc -
praca nr 18
Dziękuję moim uczennicom i uczniom za wykonanie pięknych, kolorowych prac.
Pandemia koronawirusa zdominowała nasze codzienne życie. Działamy, myślimy i
żyjemy niemalże pod dyktando reżimów sanitarnych, maseczek ochronnych i ciągłej
niewiadomej : co dalej?
Jednak jeśli mamy możliwości i chęci, powinniśmy pamiętać o dwóch pięknych
świętach, które przynosi nam początek maja: 2.05 – Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej - obchodzone od 2004 roku.
WYWIEŚ FLAGĘ, POKAŻ, ŻE JESTEŚ POLAKIEM, PATRIOTĄ!
Prostą, z papieru kolorowego potrafi zrobić każde dziecko. Możesz pobawić się
razem z nim, a przy okazji nauczysz je, czym jest współczesny patriotyzm.
Wbijcie gotową w donicę na oknie lub na balkonie i zrobi się pięknie, kolorowo,
narodowo i choć zamknięci w domach, poczujemy się zjednoczeni z innymi,
działającymi tak samo.
3.05 –
Święto Konstytucji 3 maja – kto chociaż trochę uważał w szkole na historii,
potrafi chociaż w kilku zdaniach wytłumaczyć, o co w tym święcie chodzi. Był
sejm i była próba ratowania kraju przed zaborcami. Sejm uchwalił konstytucję –
najważniejszy dokument prawny w kraju. Choć osłabieni po I rozbiorze, choć
zdominowani przez chytrą szlachtę, patrioci z tamtej epoki zawalczyli i
uchwalili. Byli pierwsi w Europie! To z myślą o ich heroicznej postawie, która
była otwartym buntem wobec najpotężniejszej władczyni - carycy Rosji Katarzyny
II upamiętniamy tamto wydarzenie!
O takich wydarzeniach po prostu trzeba pamiętać!!!!
Celem projektu zapoznanie uczniów klas młodszych z robotami
edukacyjnymi i zachęcenie do kreatywności i twórczej postawy na zajęciach
lekcyjnych. Podczas spotkania przedstawione zostały ROBOTY EDUKACYJNE – DASH
oraz ich możliwości.
Organizatorzy: Uczniowie klas 5 uczestniczący w zajęciach rozwijających
zainteresowania z „Grafiki i multimediów” pod kierunkiem p. Marty
Tabaszewskiej-Bochnar.
Głównym celem projektu: było zapoznanie z nowymi technologiami,
posługiwanie się aplikacjami podczas zajęć, pomoc w zrozumieniu młodszym
koleżankom i kolegom trudnych pojęć informatycznych, między innymi takich
jak programowanie. Wszystko to podczas aktywności poza komputerem z
programowalnymi robotami DASH.
Podczas zajęć: uczniowie programowali wizualnie proste sytuacje i
historyjki według własnych pomysłów: „Wyspy skarbów”, „Labirynty”.
Zaprezentowali swoje projekty graficzne i prace multimedialne.
Do projektu uczniowie przygotowali: samodzielnie wykonane liczne
pomoce przestrzenne, elementy labiryntów i przeszkód dla robotów. Opracowali
liczne projekty plastyczne przedstawiające roboty Dash, aby w efekcie
końcowym przedstawić własną historię z robotem Dash przy pomocy programów do
grafiki komputerowej.
Wszystkie
projekty graficzne zebrane w formie prezentacji multimedialnej zostały
poddane animacji, tak aby roboty, jak w rzeczywistości przemieszczały się i
aby przedstawiały różne formy swej aktywności.
Uczniowie
klasy 3a i 3b zostali zaproszeni do zabaw z wykorzystaniem robotów.Dodatkowo został ogłoszony
Konkurs plastyczny „Moja podróż z Dashem?”.
Do klasy,
która wykona najładniejsze prace plastyczne
na zajęcia edukacyjne zostanie
zaproszony Dash.
UCZNIOM KLAS 3A I 3B DZIĘKUJEMY ZA AKTYWNOŚĆ PODCZAS ZAJĘĆ
DO ZOBACZENIA NA LEKCJI Z ROBOTAMI :-)
Uczniowie prowadzący zajęcia:
klasa
5a
1. Małgorzata Korwel
2. Maja Pędzimąż
3. Zofia Wójcikiewicz
4. Maciej Fryźlewicz
5. Maciej Czech
6. Juliusz Witwicki
7. Dariusz Trojanowski
8. Jan Kącki
9. Jan Duda
10. Sebastian Pachacz
Dnia
21.02.2020 odbyły się Mistrzostwa Rabki – Zdrój dzieci i młodzieży w
Narciarstwie Alpejskim Ośrodka Sportowego Rabka – Zdrój w Spytkowicach.
Szymon Hornik został
Mistrzem w
kategorii Igrzysk młodzieży szkolnej ośrodka Rabki -Zdroju oraz w
Otwartych Mistrzostwach Rabki – Zdroju.
Mikołaj Luberda uzyskał
III miejsce w kategorii Igrzysk
młodzieży szkolnej ośrodka Rabki –Zdroju oraz
II miejsce w otwartych mistrzostwach
Rabki – Zdroju. Na zawodach powiatowych w Kluszkowcach zdobył 12 miejsce.
Krzysztof Bolechowski w kategorii
igrzysk dzieci klas I-III został wicemistrzem w obu kategoriach. Na
zawodach powiatowych w Kluszkowcach zdobył
II miejsce, a na wojewódzkich 05.03.20 zdobył 14
miejsce (Kluszkowce).
Martyna Kościelniak zdobyła
III miejsce w kategorii IV-VI Igrzysk
dzieci ośrodka Rabki –Zdroju oraz I miejsce w Otwartych
Mistrzostwach Rabki – Zdroju. Na zawodach powiatowych w Kluszkowcach
uzyskała 6 miejsce.
Anna Jajecznica zdobyła
IV miejsce w kategorii igrzysk młodzieży
szkolnej ośrodka Rabki –Zdroju oraz III miejsce
w Otwartych Mistrzostwach Rabki – Zdroju.
KOMUNIKAT końcowy
IGRZYSK DZIECI, IGRZYSK MŁODZIEŻY SZKOLNEJ i
LICEALIADY >>
Foto
OŚRODKA RABKA-ZDRÓJ oraz OTWARTYCH MISTRZOSTW RABKI-ZDROJU w NARCIARSTWIE
ALPEJSKIM
Organizatorzy: PCK Nowy Targ-Ośrodek Rabka-Zdrój, Urząd Miejski w
Rabce-Zdroju, , MOK
Rabka-Zdrój, MKS Rabka-Zdrój, TKKF „Carlina”, Kompleks „Beskid” Spytkowice Termin i miejsce: 21.02.2020r. - stok narciarski SPYTKOWICE Ilość uczestników: 119
Wyniki indywidualne: IGRZYSKA DZIECI:
kategoria dziewcząt kl. I-III:
m-ce
O ID nazwisko i imię szkoła wynik m-ce Rabka-Zdrój
1 Sosenko Oliwia KSP Rabka-Zdrój 00:37:78 I
2 Janocha Martyna SP Chabówka 00:42:35 II
3 Budna Milena Sp Raba Wyżna 00:46:05 III
4 Ligięziewicz Julia Sp 1 Rabka-Zdrój 00:47:16 4 5 Hornik Milena SP 2 Rabka-Zdrój 00:47:86 5
6 Rapacz Gabriela SP 1 Spytkowice 00:49:47
7 Chmura Zofia Sp 3 Spytkowice 00:49:83
8 Górniak Zuzanna Sp 2 Spytkowice 00:56:27
9 Palarczyk Julia Sp 1 Rabka-Zdrój 00:59:46 6
10 Wójciak Emma SP Chabówka 01:01:33 7
11 Żegleń Wiktoria SP Chabówka 01:09:85 8
12 Traczyk Dominika Sp 3 Rabka-Zdrój 01:22:67 9
13 Wójciak Malwina Sp 3 Rabka-Zdrój 02:09:51 10
kategoria chłopców kl. I-III:
m-ce
O ID nazwisko i imię szkoła wynik m-ce Rabka-Zdrój
1 Gacek Antoni Sp 1 Rabka-Zdrój 00:36:64 I
2 Bolechowski Krzysztof SP 2 Rabka-Zdrój 00:39:68 II
3 Trybuła Oskar SP 1 Spytkowice 00:40:07
4 Chorąży Kacper SP 1 Spytkowice 00:43:06
5 Górniak Damian Sp 2 Spytkowice 00:43:40
6 Badnarczyk Maciej Sp 3 Rabka-Zdrój 00:43:71 III 7 Lemiszka Patryk SP 2 Rabka-Zdrój 00:46:79 4 8 Zaród Bruno SP 2 Rabka-Zdrój 00:50:69 5
9 Kadzik Karol SP 1 Spytkowice 00:54:04
10 Leksander Jan SP 1 Spytkowice 00:56:48
11 Żegleń Nikodem SP Chabówka 00:57:43 6
12 Czyśzcoń Dominik SP Chabówka 00:57:63 7
Miśkowiec Klemens Sp 3 Rabka-Zdrój DQ
Gronkiewicz Maciej Sp 3 Rabka-Zdrój DQ
Smalec Grzegorz Sp 3 Rabka-Zdrój DQ
Olszewski Antoni Sp Raba Wyżna DQ
Lenart Bartłomiej SP 1 Spytkowice DQ
Jabłoński Nikodem SP Chabówka DQ
kategoria dziewcząt kl. IV-VI:
m-ce
O ID nazwisko i imię szkoła wynik m-ce Rabka-Zdrój
1 Łukaszka Emilia SP 1 Spytkowice 00:39:16
2 Jaromin Wiktoria Sp 3 Spytkowice 00:40:08 3 Kościelniak Martyna SP 2 Rabka-Zdrój 00:42:36 I
4 Brynkus Julia Sp 3 Spytkowice 00:42:93
5 Masztalerz Martyna Sp 2 Spytkowice 00:43:27
6 Gacek Babriela SP Orawka 00:44:30
7 Rapacz Zuzanna SP 1 Spytkowice 00:44:47
8 Masztalerz Karolina Sp 2 Spytkowice 00:46:17
9 Olszewska Anna Sp Raba Wyżna 00:46:68
10 Majchrowicz Zofia SP 1 Spytkowice 00:48:62
11 Kumorowicz Vanessa KSP Rabka-Zdrój 00:49:94 II
12 Łącka Julita Sp 1 Rabka-Zdrój 00:52:19 III
13 Wójciak Karolina SP 1 Spytkowice 00:53:19
14 Mlekodaj Ania KSP Rabka-Zdrój 00:53:38 4
15 Pranica Katarzyna SP Chabówka 01:01:39 5
16 Świder Julia SP Chabówka 01:03:11 6
Kosek Kamila Sp Raba Wyżna DQ
kategoria chłopców kl. IV-VI:
m-ce
O ID nazwisko i imię szkoła wynik m-ce Rabka-Zdrój
1 Jasiński Krystian KSP Rabka-Zdrój 00:36:14 I
2 Stolarczyk Franciszek SP Chabówka 00:36:58 II
3 Bolechowski Paweł KSP Rabka-Zdrój 00:37:81 III
4 Filas Kosma KSP Rabka-Zdrój 00:39:64 4
5 Sopata Kacper SP 1 Spytkowice 00:39:75
6 Skawiańczyk Robert SP 4 Rabka-Zdrój 00:41:67 5
7 Trybuła Wiktor SP 1 Spytkowice 00:43:03
8 Antolak Szymon Sp 3 Rabka-Zdrój 00:43:08 6
9 Sutor Patryk Sp 3 Rabka-Zdrój 00:43:55 7
10 Kudzia Bartłomiej Sp 3 Spytkowice 00:43:65
11 Kozłowski Jan KSP Rabka-Zdrój 00:43:67 8
12 Rusnak Nataniel Sp 3 Spytkowice 00:44:83
13 Pintscher Antoni SP Chabówka 00:45:96 9
14 Górniak Wiktor Sp 2 Spytkowice 00:45:97
15 Wóciak Remigiusz SP Chabówka 00:48:09 10
16 Miśkowiec Mikołaj Sp 1 Rabka-Zdrój 00:48:94 11
17 Skawiniak Bartłomiej SP 1 Spytkowice 00:49:64 18 Krzysztof Dawid SP 2 Rabka-Zdrój 00:50:06 12
19 Gumuliński Adam SP 1 Spytkowice 00:50:16 20 Pachacz Sebastian SP 2 Rabka-Zdrój 00:53:34 13
21 Brynkus Bartłomiej Sp 3 Spytkowice 00:55:84
22 Bednarczyk Tomasz Sp 3 Rabka-Zdrój 00:57:02 14
23 Ziobro Hubert SP 1 Spytkowice 00:57:26 24 Traczyk Mikołaj SP 2 Rabka-Zdrój 01:02:27 15
Trybuła Maksymilian SP 1 Spytkowice DQ
Klasyfikacja zespołowa IGRZYSK DZIECI:
Dziewczęta:
1m/ Szkoła Podstawowa Nr 1 Spytkowice 42 pkt
2m/ Szkoła Podstawowa Nr 3 Spytkowice 35
3m/ Szkoła Podstawowa Nr 2 Spytkowice 27 4m/ Szkoła Podstawowa Nr 2 Rabka-Zdrój 23
5m/ Katolicka SP Rabka-Zdrój 23
6m/ Szkoła Podstawowa Chabówka 22
7m/ Szkoła Podstawowa Nr 1 Rabka-Zdrój 20
8m/ Szkoła Podstawowa Raba Wyżna 19
9m/ Szkoła Podstawowa Orawka 11
10/ Szkoła Podstawowa Nr 3 Rabka-Zdrój 3
Chłopcy:
1m/ Szkoła Podstawowa Nr 1 Spytkowice 69 pkt
2m/ Katolicka Szkoła Podstawowa Rabka-Zdrój 68
3m/ Szkoła Podstawowa Chabówka 58
4m/ Szkoła Podstawowa Nr 3 Rabka-Zdrój 43 5m/ Szkoła Podstawowa Nr 2 Rabka-Zdrój 35
6m/ Szkoła Podstawowa Nr 3 Spytkowice 32
7m/ Szkoła Podstawowa Nr 1 Rabka-Zdrój 22
8m/ Szkoła Podstawowa Nr 4 Rabka-Zdrój 19
9m/ Szkoła Podstawowa Nr 2 Spytkowice 19
Wyniki indywidualne: IGRZYSKA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ:
kategoria dziewcząt kl. VII-VIII:
m-ce
O IMS nazwisko i imię szkoła wynik m-ce Rabka-Zdrój
1 Sosenko Elżbieta KSP Rabka-Zdrój 00:36:63 I
2 Klęsk Emilia Sp 1 Rabka-Zdrój 00:43:54 II
3 Rapacz Julia Sp Raba Wyżna 00:50:76 4 Jajecznica Anna SP 2 Rabka-Zdrój 00:53:85 III
5 Kmera Sabina SP Chabówka 00:58:14 4
kategoria chłopców kl. VII-VIII:
m-ce
O IMS nazwisko i imię szkoła wynik m-ce Rabka-Zdrój 1 Hornik Szymon SP 2 Rabka-Zdrój 00:35:93 I
2 Chlebek Mateusz SP 1 Podwilk 00:36:80 3 Luberda Mikołaj SP 2 Rabka-Zdrój 00:39:31 II
4 Dziwisz Paweł Sp Raba Wyżna 00:41:83
5 Bachula Kamil Sp 3 Spytkowice 00:42:33
6 Zagata Karol Sp Raba Wyżna 00:42:78
7 Przybyło Filip Sp 3 Rabka-Zdrój 00:43:52 III 8 Chyła Bartosz SP 2 Rabka-Zdrój 00:44:15 4
9 Zając Sebastian Sp 3 Spytkowice 00:44:34
10 Lenart Mateusz Sp 3 Spytkowice 00:45:41
11 Dziwisz Stanisław Sp Raba Wyżna 00:46:13 12 Stefaniak Konrad SP 2 Rabka-Zdrój 00:58:92 5
13 Urbaniak Piotr SP 1 Spytkowice
Klasyfikacja zespołowa IGRZYSK MŁODZIEŻY SZKOLNEJ:
Dziewczęta:
1m/ Katolicka SP Rabka-Zdrój 6 pkt
2m/ SP Nr 1 Rabka-Zdrój 4 3m/ SP Nr 2 Rabka-Zdrój 3
4m/ SP Raba Wyżna 2
5m/ SP Chabówka 1
Chłopcy:
1m/ SP Nr 1 Rabka-Zdrój 28 pkt
2m/ SP Raba Wyżna 18
3m/ SP 3 Spytkowice 15
4m/ SP 1 Podwilk 11
5m/ SP Nr 3 Rabka-Zdrój 6
Dnia
5.03.2020r. odbyły się w naszej szkole warsztaty teatralne w języku
angielskim prowadzone przez aktorki Stowarzyszenia Przyjaciół Rabcia.
Podczas
zajęć uczniowie klas IV mieli okazję obejrzenia przedstawienia teatralnego
pt.” O rybaku i złotej rybce” A. Puszkina, a następnie wzięli udział w
warsztatach doskonalących różne techniki teatralne.
Wcześniej
podczas lekcji języka polskiego uczniowie zapoznali się z treścią baśni,
analizowali morał i przesłanie utworu. Zajęcia z aktorami stały się
doskonałą okazją do poszerzenia i utrwalenia słownictwa z języka
angielskiego.
WYSTAWA PRAC NASZYCH UCZNIÓW W BIBLIOTECE MIEJSKIEJ
>>
Foto
W
czwartek 5 marca, pojawiła się w Miejskiej Bibliotece Publicznej wystawa
lapbooków, wykonanych przez uczniów klas V C, VI A i VI B w ramach lekcji
języka polskiego, pod kierunkiem Joanny Luberdy.
Lapbooki, to własnoręcznie wykonane prace plastyczne zamknięte w teczce
tematycznej. To co je zdecydowanie wyróżnia to interaktywna przestrzeń na
zagadki, gry, krzyżówki, rebusy opisy postaci inne ważne wiadomości.
Ułatwiają one opanowanie trudnego materiału, pomagają również uporządkować
wiedzę i w ciekawy sposób zaprezentować informacje na dany temat.
Inspiracją dla lapbooków naszych uczniów stały się lektury szkolne, takie
jak: „W pustyni i w puszczy”, „Ania z Zielonego wzgórza” oraz „Felix, Net i
Nika
oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. Taka forma pozwala w bardzo szczegółowy
sposób omówić lekturę, ale co najważniejsze przynosi uczniom ogromną
satysfakcję i radość.
Wystawę będzie można jeszcze oglądać prze kolejnych kilka dni, do czego
serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
WYNIKI
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU POLONISTYCZNEGO „FRASZKA”
>>
Foto
28 listopada 2019 r. odbył się szkolny etap Ogólnopolskiego
Konkursu Polonistycznego „Fraszka”, który koordynowany był przez mgr Joannę
Wójcikiewicz i mgr Joannę Luberdę. Wzięło w nim udział 26 uczniów naszej
szkoły z klas IV-VIII. Młodzież musiała odpowiedzieć na pytania dotyczące
zagadnień z dziedziny literatury i nauki o języku.
Możemy pochwalić się ogromnym sukcesem naszych podopiecznych, którzy zostali
laureatami konkursu w swoich kategoriach wiekowych, są to Filipiak Zuzanna z
kl. VII B w kategorii adept oraz Ślosarczyk Adam z kl. VI A w kategorii
młodzik.
Każdy uczestnik konkursu otrzymał dyplom, w zależności od zdobytych punktów,
wyróżnienia przyznawano od 26punktów, a dyplomy
uznania dla pozostałych dzieci.
Serdecznie dziękujemy za udział
wszystkim uczniom i mamy nadzieję, że zobaczmy się również za rok!
Laureatom jeszcze raz gratulujemy
i życzymy dalszych sukcesów
Poniżej przedstawiamy wyniki dla poszczególnych kategorii:
3 marca miała miejsce w naszej szkole żywa lekcja historii, której tematem
było wspomnienie losów Żołnierzy Wyklętych. Gośćmi specjalnymi akademii a
zarazem świadkami, spadkobiercami i krzewicielami historii z okresu
powojennego podziemia antykomunistycznego , kiedy walka o wolną Ojczyznę
toczyła się nadal, lecz miała charakter konspiracyjny, tajny, partyzancki,
byli członkowie Podhalańskiej Grupy Rekonstrukcji Historycznej - Zgrupowanie
Partyzanckie " Błyskawica" im. mjra Józefa Kurasia "Ognia".
Opowieści pana Jana Dudora pozwoliły zapoznać się z historią walk
partyzanckich, które toczyły się na stokach Lubonia, Turbacza, w Rabce,
Chabówce i okolicy. W walkach uczestniczyli ludzie pochodzący z tych ziem,
którzy nie wahali się oddać życia w imię wolnej od komunistów Ojczyzny. Po
latach ich życiorysy są przypominane, ale niestety nie zawsze można odnaleźć
ich mogiły.
Prelekcji towarzyszyła wystawa broni, sprzętów codziennego użytku pochodząca
z lat 40. i 50. XX wieku. Chętni uczniowie mogli obejrzeć i dotknąć
wybranych pamiątek.
W przygotowanie akademii zaangażowali się uczniowie z kółka historycznego,
którzy zaprezentowali krótki program artystyczny będący wstępem do rozważań
o Żołnierzach Niezłomnych.
Biegając z psami, czyli odrobina
Grenlandii
>> Foto
3 marca klasę III „C” spotkała niecodzienna atrakcja. Nawiązując do lektury
„Anaruk chłopiec z Grenlandii”, spotkaliśmy się z właścicielami psich
zaprzęgów. W roli głównej były oczywiście pieski, które bardzo szybko
zaprzyjaźniły się z dziećmi. Poznaliśmy ich rasy i funkcje w zaprzęgu oraz
„sprinterów”, biegających na wyścigach. Każdy uczestnik zajęć miał możliwość
przejechania się psim zaprzęgiem… na kółkach, bo śniegu w tym roku próżno
wyglądać.
Chętne
dzieciaki próbowały sił na nartach, gdzie należało świetnie skoordynować
ruchy, żeby nie upaść. Prawdziwym hitem okazał się caninecross - bieganie z
psem na specjalnym pasie.
Niektóre
dzieci, biegnąc z psem, pobiły swój rekord życiowy. Pieski i zajęcia tak
spodobały się dzieciom, że nie bardzo miały ochotę wracać do szkoły.
Prowadzącym instruktorom dziękujemy za wspaniałe przygotowanie, a rodzicom
za możliwość uczestnictwa w tego typu zajęciach.
Kim są
Little Red Riding Hood, Rotkäppchen, Le petit
Chaperon Rouge,
wolf (lub Wolf)? 3
marca na małej sali gimnastycznej uczniowie klas 1-3 spotkali się z
bohaterami baśni o Czerwonym Kapturku z różnych krajów Europy.
Dzięki klasie 2 a
(przygotowanej przez p. Barbarę Wierzbę) obejrzeliśmy zabawne scenki
spotkania wilka z anglo- i niemieckojęzycznym Czerwonym Kapturkiem.
Tym razem morał bajki był
taki, że należy uczyć się pilnie języków obcych, w przeciwnym razie różne
smakowite kąski mogą Ci przejść koło nosa. Następnie mali widzowie obejrzeli
tradycyjną wersję baśni w wykonaniu uczniów z kl. 7 a.
2. III. 2020 roku uczniowie naszej szkoły odwiedzili Ośrodek Rehabilitacyjno
– Edukacyjno – Wychowawczy w Rabce –Zdroju. W ramach współpracy z
wychowawcami i ich podopiecznymi klasa IIb wystawiła „Czerwonego Kapturka”,
a klasa IIc „Rzepkę” J. Tuwima i „Lenia” J. Brzechwy. Występ był wzbogacony
tańcem a także solową grą na skrzypcach w wykonaniu uczennicy klasy IIc. To
spotkanie przebiegało w miłej atmosferze i sprawiło wielką radość wszystkim
dzieciom.
Na uczniów naszej szkoły czekały także atrakcje w postaci konkursów na
wesoło, jednym z nich była przejażdżka pojazdem Freda Flintstona. Spotkanie
zakończył słodki poczęstunek.
Zarządowi i pracownikom OREW w Rabce – Zdroju bardzo dziękujemy za miłe,
życzliwe przyjęcie i poświęcony czas.
Wilczym Tropem po Rabce-Zdroju
>>
Foto
autor: Piotr Kuczaj
W niedzielę 1. marca uczniowie szkoły wraz z opiekunem
wzięli udział w VIII Biegu Pamięci Żołnierzy Wyklętych „Tropem Wilczym”.
Idea ogólnopolska ma na celu oddanie hołdu żołnierzom polskiego podziemia
antykomunistycznego i antysowieckiego działającego w latach 1944-1963 w
obrębie przedwojennych granic RP. W ten m.in. sportowy sposób popularyzuje
się wiedzę na temat żołnierzy wyklętych.
Bieg rozpoczął się o godzinie 12.00 na deptaku pod
rabczańskim amfiteatrem. Dystans, który pokonali wszyscy uczestnicy wynosił
1963 metry, długość ta nawiązuje do roku, w którym zginął ostatni żołnierz
wyklęty - Józef Franczak. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe,
okolicznościowe medale i dyplomy, dla chętnych przygotowana była wojskowa
grochówka, bigos i herbata.
Nasi uczniowie wykazali się sprawnością sportową, bowiem
troje spośród uczestników zajęło miejsca na podium!
I miejsce Brajan Świder
VIII d II miejsce Anna Jajecznica VII a III miejsce Damiana Karkula VIII d
Gratuluję wszystkim uczestnikom
Niezłomności a zwycięzcom sportowej formy. Dziękuję, że byliście!!
Wizyta Prezydenta Rzeczpospolitej
Polskiej w naszej szkole >>
Foto
27 lutego w naszej szkole gościł Prezydent Rzeczpospolitej
Polskiej Pan Andrzej Duda.
Pan Prezydent dokonał w tym dniu odsłonięcia tablicy
znajdującej się w ogrodzie różańcowym kościoła p.w. św. Marii Magdaleny,
upamiętniającej śp. Prezydentową Marię Kaczyńską. W naszej szkole spotkał
się z mieszkańcami.
Słowami „To dla nas niezwykła chwila i ogromny zaszczyt
gościć Pana Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w Szkole Podstawowej nr 2 w
Rabce - Zdroju” przywitał Pana Andrzeja Dudę w imieniu społeczności szkolnej
Hubert Walczak, przewodniczący Szkolnej Rady Uczniowskiej natomiast zastępca
przewodniczącego, Natalia Zachara wręczyła Panu Prezydentowi bukiet
czerwonych kwiatów.
W spotkaniu brali udział mieszkańcy Rabki – Zdroju i
okolic, podopieczni OREW w Rabce – Zdroju wraz zopiekunami,
a o oprawę artystyczną zadbała „Mała Armia Janosika”.
To ogromne przeżycie, trwające raptem 1,5 godziny
poprzedziły godziny przygotowań, za które bardzo dziękujemy wszystkim naszym
Paniom sprzątającym i Panu konserwatorowi. Dziękujemy również florystyce
Kwiaciarni „Koniczynka” Małgorzacie Wójtowicz, za stworzenie niebanalnego
bukietu.
Dziękujemy Rodzicom i Uczniom za współpracę i zrozumienie
dla utrudnień organizacyjnych, które miały miejsce wtym
dniu.
Podczas realizacji zadań etapu zimowego projektu uczniowie klasy Ib
zdobywali nową wiedzę, którą chętnie dzielili się z innymi uczniami.
Realizacja poszczególnych zadań miała na celu zaprezentowanie uczniom szkoły
zdobytej wiedzy, a także zachęcenie ich do picia wody oraz wybierania
pożywienia z dobrymi składnikami.
W ramach promocji zdobytej wiedzy min:
1. Na korytarzu szkoły została
stworzona specjalna gazetka ścienna z hasłem tytułowym „Zdrowo jem, więc
wiem” na której prezentowane były min.m Materiały metodyczne związane z
podziałem żywności
2. Przeprowadzenie zajęć
edukacyjnych dla uczniów innych klas nt. zdrowego ożywiania /w ramach
których:
Uczniowie kl. IB zaprezentowali przygotowaną inscenizacje pt „Śniadanie
Grzesia”. Inscenizacja tematycznie nawiązywała do tematyki zdrowego
odżywiania.
Oglądnięcie trzech krótkich animowanych filmów „Kolorowe białka”, ‘Cukry”,
„Tłuszcze” opracowanych przez Fundacje Medicover.
Przeprowadzenie przez nauczyciela i uczniów krótkiej prelekcji
uzupełniającej
wiadomości pokazane na filmie.
Podsumowanie zdobytej wiedzy – Turniej wiedzy promujący zdrowe odżywianie.
Zespoły zostały utworzone z przedstawicieli klas.
Wygrał zespół w
składzie: Tymek Kowalcze kl. Ia, Michał Żmuda kl. IIb,Maks Kozyra
kl. IIIb
Każda klasa otrzymała
materiały informujące o zdrowym odżywianiu, do powieszenia na klasowych
gazetkach: kolorowanki piramida żywienia dla dzieci, jak czytać etykiety
3. Rodzice na bieżąco
zapoznają się z dokonaniami swoich dzieci poprzez prace plastyczne, karty
pracy, prace domowe wykonywane wspólnie rodzić + dziecko
4. Zostały opracowane i
przygotowane trwałe materiały dydaktyczne do wielokrotnego wykorzystania
przez innych nauczycieli do realizacja zajęć o zdrowym żywieniu.
Projekt cieszy się dużym zaangażowaniem i entuzjazmem zarówno ze strony
uczniów i rodziców.
26 lutego 2020r. w klasach
czwartych, piątych i szóstych odbył się szkolny konkurs matematyczny 1 z 10.
Szkolny konkurs matematyczny 1 z 10 przeprowadzamy już od kilkunastu lat, a
nadal budzi wśród uczniów duże emocje i jest bardzo lubiany.
W turnieju wzięli udział uczniowie:
Klasy 4
Klasy 5
Klasy 6
1. Jakub
Kras 4a
2. Marek Kudela 4a
3. Mateusz Patalita 4a
4. Kacper Moczko 4a
5. Michał Potaczek 4a
6. Wojciech Żmuda 4b
7. Michał Szlachetka4b
8. Maria Piekarska 4b
9. Katarzyna Kusiak 4b
10. Bartosz Chryc 4b
1. Zofia
Wójcikiewicz 5a
2. Joanna Łabuz 5a
3. Maciej Fryźlewicz 5a
4. Nel Kramarczyk 5b
5. Mateusz Chromejko 5b
6. Anna Sławomirska 5b
7. Maciej Czyszczoń 5b
8. Józef Gargol 5c
9. Zuzanna Jasińska 5d
10.
Franciszek Kopeć 5d
1.
Maksymilian Milc 6a
2. Amelia Rapacz 6a
3. Bartłomiej Waśko 6b
4. Wiktoria Trybała 6b
5. Sylwia Kras 6c
6. Borys Zieliński 6c
7. Wojciech Małkiewicz 6d
8. Maciej Cisoń 6d
9. Emilia Sarka 6e
10. Patryk Janicki 6e
Zasady konkursu były identyczne jak zasady telewizyjnego „Jeden z
dziesięciu”.
Uczniowie musieli wykazać się
dużą wiedzą matematyczną. Pytania bywały trudne i podchwytliwe. Jednak ci,
co chcieli wygrać, prócz wiedzy musieli mieć stalowe nerwy, dobrą strategię
i refleks. W kolejnych rundach uczniowie wskazywali bowiem swoich
przeciwników, którzy odpowiadali na następne pytania.
Po dwóch rundach z dziesięciu
zawodników zostało trzech. Po trzeciej rundzie wyłonił się zwycięzca. Oto
wyniki po trzech najlepszych uczestników z klas 4, 5 i 6, wypisanych w
kolejności zajmowanych miejsc.
Klasy 4
Klasy 5
Klasy 6
1. Maria
Piekarska 4b
2. Wojciech Żmuda 4b
3. Michał Szlachetka 4b
1. Anna
Sławomirska 5b
2. Franciszek Kopeć 5d
3. Nel Kramarczyk 5b
Czy wiesz, że: Telewizyjny jeden z dziesięciu – polski teleturniej prowadzony jest od 3
czerwca 1994r.,
Matematyczne jeden z dziesięciu w Szkole Podstawowej nr 2, prowadzimy od 24
maja 2007r.
25 lutego uczniowie klasy VII
a wystąpili w przygotowanym przez siebie przedstawieniu pt. „Czerwony
Kapturek”. Na premierze obecne były młodsze klasy. Spektakl powstawał na
zajęciach rozwijających kreatywność. W rolę tytułową wcieliła się Karolina
Pędzimąż (piękne partie śpiewane).
Trudną rolę wilka odegrał
Mieszko Korzeniowski (dobrze opracowany ruch sceniczny). Babcię zagrała
Aleksandra Kiersztyn, a Mamę czerwonego Kapturka Marta Rysula (bardzo dobre
role drugoplanowe). Przekonująca była kreacja stworzona przez Annę
Jajecznicę, której przypadła rola męska – Gajowego (również śpiew). Dominika
Korzeniowska wystąpiła w roli Wiewiórki (świetny kostium i charakteryzacja).
Narratorkami były Wiktoria Masłowiec i Jaryna Mytsak, które po spektaklu
poprowadziły dla widzów konkurs ze słodkimi nagrodami.
Za użyczenie scenografii i
kostiumu do głównej roli chcemy podziękować paniom z nauczania początkowego.
Następny spektakl już we wtorek o 8:00 rano na małej sali gimnastycznej.
24.02.2020 -
Spytkowice Mistrzostwa Województwa Małopolskiego w Snowboardzie
>> Foto
Igrzyska Młodzieży Szkolnej II miejsce
- Norbert Mlekodaj
Igrzyska Dzieci III miejsce
- klasyfikacja zespołowa chłopców VII miejsce
- Aleksandra Buchelt VIII miejsce
- Maksymilian Milc X miejsce -
Kamil Miśkowiec XI miejsce
- Malwina Wójtowicz XIII miejsce
- Jakub Wójtowicz
19.02.2020 - Spytkowice
Mistrzostwa Powiatu Nowotarskiego w
Snowboardzie
>> Foto
Igrzyska Młodzieży Szkolnej
I miejsce
- Norbert Mlekodaj
19.02.2020 -Spytkowice
Mistrzostwa Powiatu Nowotarskiego w Snowboardzie
Igrzyska Dzieci I miejsce -
Milc Maksymilian II miejsce - Buchelt Aleksandra III miejsce - Wójtowicz Malwina II miejsce - klasyfikacja zespołowa
Uczniowie klasy 1b w lutym pod
kierunkiem wychowawczyni Małgorzaty Róg, realizowali kolejne zadania w
ramach etapu zimowego projektu „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM!" ogłoszonego przez
Fundację Banku Ochrony Środowiska. Po zdobyciu wiedzy na temat pozytywnego
wpływu na organizm picia wody, dzieci wymyślały bajkową postać – Wodolubka.
Miał on zachęcać innych do picia wody i dbania o zdrowie. Uczniowie najpierw
wymyślali zaproponowaną postać, a następnie w parach lub indywidualnie
tworzyli ją z surowców wtórnych. To było trudne zadanie, którego dodatkowym
celem była nauka współpracy, negocjacji i podejmowania wspólnych decyzji.
Dzieci przygotowały kilka wymyślonych postaci. Wszystkie zostały
wyeksponowane na korytarzu szkolnym gdzie oceny dokonywali uczniowie innych
klas.
Pierwsze miejsce zdobył
Wodolubek Leny Dudy
Drugie miejsce uzyskała
praca Marka Januszko
Trzecie praca zbiorowo Leny
Wójciak i Marleny Starmach
21 lutego w klasie III „C”
świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Skorzystaliśmy z hasła
„Język polski jest przyjazny, merda ogonkami” (LOESJE). Zabawa była
przednia, gdy musieliśmy się na początek zmierzyć z łamańcami językowymi, a
teksty bez ogonków „ę, ą” brzmiały jak obcy język. Potem nasz przyjazny
piesek został uzupełniony częściami mowy „z ogonkami”.
Po udanej pracy wszyscy
otrzymaliśmy certyfikaty udziału w MDJO.
Nasza szkoła z wielkim zaangażowaniem włączyła się do akcji niesienia pomocy
Marysi – dziewczynki cierpiącej na zanik mięśni.
Dzieci wraz z rodzicami i nauczycielami przygotowały kiermasze słodkości i
tak: w dniu 14 lutego dochód ze sprzedaży smakołyków wyniósł: 1348,83 zł.,
w kolejnym dniu 20 lutego dzieci uzyskały kwotę 1030,01 zł. Do akcji
włączył się również Samorząd szkolny, który wraz ze Szkolnym Kołem
Wolontariatu zorganizował dyskotekę szkolną, z której dochód w wysokości
794,50 także został przeznaczony dla Marysi. Podsumowując Naszą Szkolną
akcję z wielką radością pragniemy przekazać, że łączna kwota wyniosła
3173,43 zł.
Tłusty czwartek rozpoczyna
ostatki czyli ostatni tydzień karnawału, który trwa do Środy Popielcowej.
Oprócz koniecznego w tym dniu podjadaniu pączków i faworków, uczniowie
Szkoły Podstawowej nr 2 świetnie się bawili na szkolnej dyskotece. Dużo by o
niej opowiadać, ale lepiej to zobaczyć na zdjęciach. Miłego oglądania.
Czy wiesz, że…
Tłusty czwartek na świecie
Wbrew pozorom tłusty czwartek to nie tylko polski obyczaj. W wielu krajach
istnieją przeróżne wariacje tego święta. Wszystkie sprowadzają się do dwóch
spraw: dobrej zabawy i jedzenia do syta!
Francja na słodko
Nad Sekwaną ostatni dzień karnawału to czas kolorowych pochodów i defilad.
Francuski mardi gras, czyli tłusty wtorek, to również okazja do najedzenia
się nie tylko pączkami i przypominającymi polskie faworki des merveilles.
Francuzi sięgają też po gofry, a przede wszystkim - naleśniki – z bitą
śmietaną, konfiturami czy tradycyjne crepes suzette z sosem pomarańczowym.
Naleśniki we wtorek Wielkiej Brytani
Naleśniki królują także w Wielkiej Brytani. W naleśnikowy wtorek odbywa się
tu pancake race – wyścig, łączący bieg z podrzucaniem naleśnika na patelni. Pancake
tuesday (lub shrove tuesday) to również zwyczaj obchodzony w
Australii, Kanadzie, USA czy Nowej Zelandii.
Tłusty czwartek albo Pancake
Tuesday / fot. shutterstock.com
Słodka Skandynawia
Skandynawowie przed rozpoczęciem postu też nie próżnują. Najadają się do
syta słynnymi drożdżówkami z cynamonem i słodkimi, do złudzenia
przypominającym naszego ptysia, bułeczkami z masą migdałową i bitą śmietaną.
Rosja: tłusty... cały tydzień
Dla Rosjan jeden dzień to za mało. Obchodzona tu maslenica trwa cały
tydzień. Na stołach królują bliny – tradycyjna potrwa kuchni rosyjskiej.
Drożdżowe naleśniki podawane są zarówno na słodko, jak i wytrwanie.
Weiberfastnacht - ostatki po niemiecku
Niemiecka wersja tłustego czwartku to specjalność Nadrenii. Tu nacisk jest
postawiony przede wszystkim na dobrą zabawę. W tzw. babski karnawał panowie
nie powinni pojawiać się na ulicach w krawatach – mogą one zostać obcięte
przez czyhające z nożyczkami panie. Strata może okazać się nie tak wielka,
bo rekompensatą powinien być buziak. Na ulicach miast odbywają się korowody
i defilady z muzyką i przebierańcami.
Maski przebierańców klasy "0"a - Bal
KARNAWAŁOWY 2020 >>
Foto
Dzieci z grupy 0 „a” przygotowując się do balu karnawałowego wykonywały
maski. Proszę zobaczyć, jak niesamowita jest ich precyzja, staranność i
kreatywność.
A oto zdjęcia z zabawy, na
której najmłodsi uczestnicy zaprezentowali stroje swoich ulubionych
bohaterów zbajek, zaś na samym balu bawili się
wyśmienicie.
Nasza szkoła włączyła się w
uroczyste obchody oficjalnego otwarcia Teatru dla dzieci. Klasa IIc
przygotowała krótki program pt. „Prezent dla Rabcia”, który zaprezentowała
na deskach nowo otwartego Teatru.
Z tej okazji, aktorzy teatru przygotowali dla dzieci wiele atrakcji, m.in.
konkursy, zabawy z nagrodami. Uroczyste rozwiązanie wstęgi przez dzieci i
aktorów symbolicznie otworzyło prezent jakim jest właśnie Rabcio. Obchody
zakończył spektakl pt. „Pinokio” w wykonaniu aktorów rabczańskiej sceny.
Nagroda główna dla klasy 1 B w
ogólnopolskim projekcie
ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM
>>
Foto
Nagroda główna dla klasy
pierwszej B w ogólnopolskim projekcie „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM!
KLASA 1b w październiku pod kierunkiem swojej wychowawczyni Małgorzaty Róg
rozpoczęła zajęcia ogólnopolskiego projektu „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM!”
przyjmując nazwę RABKUSIE. Projekt objęła honorowym patronatem Pierwsza
Dama, Agata Kornahauser-Duda.
Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych
poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat
produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.
Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a
występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej
aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.
Projekt również kształcił rodziców, bo to od nich zależy całokształt stylu
życia rodziny i przekonanie swoich dzieci, że warto zadbać o zdrowe
odżywianie i regularną aktywność fizyczną.
PROJEKT „ZDROWO JEM, WIĘCEJ
WIEM” jest to również:
• wieloaspektową i spójną formułą wpisującą się w podstawy programowe
Ministerstwa Edukacji Narodowej;
• szansą dla uczniów na zdobycie wiedzy o zdrowym odżywianiu oraz wyrobienie
prawidłowych nawyków żywieniowych, a także zdobycie cennych umiejętności,
takich, jak praca w grupie.
Klasa pierwsza b zakończyła etap projektu – „Jesień” /ok. 10 godzin/;
W etapie tym zostały zrealizowane następujące zadania:
• Smacznie-zdrowo-kolorowo.
• Zagadki owocowo-warzywne
• Każdy uczeń chce zostać Siłaczkiem
• Najciekawsza praca przedstawiająca Order Miłośnika Sportu
• FORUM ZDROWIA: Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?
• PROMOCJA zdobytej wiedzy i podjętych działań.
Etap ten zakończył się dla
pierwszaków wielkim sukcesem. Zdobyli oni trzeci wynik w Polsce uzyskując
nagrodę główną.
W projekcie brało udział 568 szkół z całej Polski. Klasa Ib uzyskała 509,33
pkt na 520 możliwych. Bardzo dziękujemy za pomoc Rodzicom za aktywne
włączenie się w przeprowadzanie projektu „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM".
Nie spoczniemy na laurach, już
rozpoczęliśmy realizacje zadań etapu zimowego.
Dnia 23 stycznia 2020 r.
odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka przygotowana przez
uczniów klasy 0„a”.
Uczniowie przygotowali na tę
uroczystość „Jasełka” oraz wiersze i piosenki o swoich ukochanych Babciach i
Dziadziach. Dzieci wykonały również urocze prezenty jakimi były kolorowe
bukiety kwiatów.
Występ był bardzo udany i
podobał się wszystkim licznie przybyłym Gościom.
Jest taka rocznica. Powstanie
styczniowe.
>> Foto
udostępnił Piotr Kuczaj
22.01.1863 roku na ziemiach
Królestwa Polskiego wybuchło powstanie styczniowe.
22.01.2020 roku w Rabce – Zdroju po raz pierwszy zostały zorganizowane
obchody upamiętniające tamte wydarzenia.
Foto: Piotr Kuczaj
Oni
–powstańcy walczyli o wolność, o godne życie, poszanowanie polskości. I to
był piękny patriotyzm.
My – złożyliśmy kwiaty, zapaliliśmy znicze, odmówiliśmy modlitwę. I to jest
piękny patriotyzm.
I chociaż dzieli nas 157 lat, to łączą wspólny język, tradycje, kultura.
Łączy nas Polska.
Oni oddali jej już całe swoje życie – walcząc i ginąc.
My oddajemy Im cześć, chylimy czoła w skupieniu wpatrzeni w płomień świecy.
Oni patriotyczny obowiązek już spełnili. Żyli w czasach wymagających krwi.
My swój patriotyczny obowiązek spełniamy pamiętając o Nich. A wtedy Oni będą
żyć wiecznie.
Występ klasy IIc rozpoczął
obchody Dnia Babci i Dziadka w naszej szkole. Przy wtórze kolęd i
pastorałek, w miłej świątecznej atmosferze uczniowie dziękowali swoim
najbliższym za opiekę, troskę i miłość, której doświadczają na co dzień.
Inscenizacja wierszy J. Brzechwy i J. Tuwima, wspólny taniec, śpiew
piosenek, oraz piękna gra na skrzypcach uświetniły tę uroczystość.
Składając Babciom i Dziadkom
najserdeczniejsze życzenia uczniowie wręczyli przygotowane przez siebie
upominki. Uroczystość zakończył wspólny poczęstunek.
16 stycznia klasy siódme
wybrały się do Teatru Współczesnego w Krakowie na sztukę "Balladyna".
Spojrzenie na interpretację teatralną dramatu Słowackiego i porównanie z
wersją książkową przeczytanej wcześniej lektury, to ciekawe doświadczenie.
Dramat dziewiętnastowiecznego mistrza pióra ma siłę wyrazu szekspirowskiego
arcydzieła. Łączy w sobie barwność ludowej przypowieści z dosadnością opisu
mechanizmów bezwzględnej walki o władzę. To krwawa historia działająca
niczym zbawienna szczepionka na chorobę nieobcego naszym czasom przerostu
ambicji. To także, a może nawet przede wszystkim, intymny dramat sumienia,
który ujawniony zostaje w kameralnej inscenizacji Teatru Współczesnego.
Rozegrał się on w zamkniętym kręgu kluczowych bohaterów Słowackiego,
ujawniając uniwersalną wymowę tej tragicznej opowieści.
Po zakończonej sztuce
uczniowie mieli okazję poznać tajniki sztuki aktorskiej, uczestnicząc w
warsztatach teatralnych. Można było nawet zagrać na scenie i przez chwilę
poczuć się jak aktor. Należy przyznać, że Mieszko z klasy 7a ma zadatki na
bycie aktorem. Jego rola rajdowca rozśmieszała widownię.
Wizyta w labiryncie luster i
kręgielni była świetnym dopełnieniem wycieczki.
Jolanta Haniaczyk, Jolanta
Marek, Katarzyna Patalita
Wielkim sukcesem okazał się
udział uczniów klas 7 i 8 Szkoły Podstawowej nr 2 w Rabce – Zdroju w
Olimpiadzie Matematycznej Juniorów 2019/2020r.. Aż czterech uczniów dostało
się do drugiego etapu. Wyróżnieni uczniowie to: Anna Jajecznica z kl.7a,
Natalia Zachara z kl. 8d, Norbert Mlekodaj z kl. 8b i Szymon Patalita z kl.
8a. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 już drugi raz biorą udział Olimpiadzie
Matematycznej Juniorów. W zeszłym roku w XIV edycji OMJ jeden uczeń – Sz.
Patalita brał udział w drugim etapie olimpiady.
W pierwszej części XV olimpiady wzięło udział 2591 uczniów z całej Polski ze
678 szkół. Uczniowie, którzy przeszli do drugiego etapu, zostali
przydzieleni do swojego rejonu. W sobotę 11 stycznia 2020r. w III LO im.
Adama Mickiewicza w Tarnowie 138 uczniów z małopolski, wśród nich „nasza”
czwórka zmierzyła się z zadaniami drugiego etapu olimpiady. Olimpiada trwała
3 godziny. Zdania olimpiady nie należą do najłatwiejszych, poniżej można
zapoznać się z skalą trudności.
Zdania XV edycji OMJ II
stopnia:
1. Dane są liczby rzeczywiste a, b, c. Wiadomo, że liczby a+b, b+c, c+a są
trzema kolejnymi liczbami całkowitymi, wypisanymi w pewnej kolejności, przy
czym najmniejsza z nich jest nieparzysta. Wykaż, że liczby a, b, c są także
trzema kolejnymi liczbami całkowitymi, wypisanymi w pewnej kolejności.
2. Dany jest równoległobok ABCD, w którym kąt przy wierzchołku A jest ostry.
Symetralna odcinka AB przecina odcinek CD w punkcie X. Przekątne tego
równoległoboku przecinają się w punkcie E. Udowodnij, że XE = 1/ 2 AD.
3. W pewnym turnieju wzięli udział chłopcy i dziewczęta. Każda osoba
rozegrała dokładnie jeden mecz z każdą inną osobą, nie było remisów. Po
turnieju okazało się, że każdy przegrał co najmniej raz. Ponadto każdy
chłopiec przegrał inną liczbę meczów niż każdy z pozostałych chłopców.
Wykaż, że pewna dziewczynka wygrała mecz z pewnym chłopcem.
4. Dany jest trójkąt ABC, w którym miara kąta przy wierzchołku A jest równa
45◦ , a kąt przy wierzchołku C jest rozwarty. Udowodnij, że BC + (√ 2−1)·CA
< AB .
5. Dane są dodatnie liczby całkowite a, b o następującej własności: dla
każdej liczby naturalnej n 1 ułamek (a+n)/( b+n) jest skracalny. Wykaż, że a
= b.
O Olimpiadzie Matematycznej Juniorów
Olimpiada Matematyczna Juniorów (OMJ) to ogólnopolskie zawody matematyczne,
o wysokim standardzie merytorycznym, skierowane do uczniów szkół
podstawowych. Poprzez zmagania z zadaniami konkursowymi, uczestnicy OMJ
zyskują solidne podstawy merytoryczne do udziału w Olimpiadzie
Matematycznej na poziomie ponadpodstawowym - jedynym konkursie matematycznym
dającym uprawnienia przy rekrutacji na niemal wszystkie uczelnie wyższe w
Polsce.
Olimpiada Matematyczna Juniorów to jedyna olimpiada przedmiotowa z
matematyki na poziomie szkoły podstawowej wpisana na listę Ministerstwa
Edukacji Narodowej olimpiad uprawniających do przyjmowania laureatów i
finalistów w pierwszej kolejności do szkół wymienionych w art. 132 ustawy -
Prawo oświatowe oraz art. 20d ustawy o systemie oświaty (żródło: Pismo nr
DPPI-WIT.4056.122.2017.AMO z dnia 11.05.2018 r. podpisane przez Macieja
Kopcia, podsekretarza stanu w MEN .)
Zawody OMJ są trójstopniowe
Zawody pierwszego stopnia składają się z dwóch niezależnych części:
korespondencyjnej i testowej.
Część korespondencyjna polega na samodzielnym rozwiązaniu ogłoszonych zadań
konkursowych oraz przesłaniu odpowiednio zredagowanych rozwiązań
(samodzielnie lub za pośrednictwem szkolnego koordynatora) do
właściwego Komitetu Okręgowego OMJ. Rozwiązanie każdego zadania punktowane
jest w skali 0, 2, 5 lub 6 punktów, przy czym ocenie podlega przedstawiony
tok rozumowania.
Część testowa odbywa się w szkole uczestnika w terminie ogłoszonym przez
Komitet Główny OMJ. Podczas 75-minutowego sprawdzianu w warunkach
kontrolowanej samodzielności, uczestnik odpowiada na 15 pytań testowych.
Każde pytanie testowe składa się z trzech niezależnych stwierdzeń, z których
część jest prawdziwa, a część fałszywa (mogą być także wszystkie prawdziwe
lub wszystkie fałszywe). Zadaniem uczestnika jest rozstrzygnięcie, które z
tych trzech stwierdzeń są prawdziwe. Jeśli uczeń poda poprawne odpowiedzi we
wszystkich trzech przypadkach, otrzymuje 1 punkt. Podanie poprawnych
odpowiedzi w dwóch przypadkach premiowane jest 1/2 punktu. W pozostałych
przypadkach uczeń nie otrzymuje punktów. Brak odpowiedzi lub podanie
odpowiedzi nieczytelnej są równoznaczne z podaniem odpowiedzi błędnej.
Wynikiem uzyskanym w zawodach pierwszego stopnia jest suma punktów obu
części: korespondencyjnej i testowej. Nie jest konieczny udział w obu
częściach. Uczeń, który nie weźmie udziału w danej części otrzymuje z niej
0 punktów i zależnie od wyniku drugiej części oraz wyników innych
uczestników może zostać zakwalifikowany do zawodów drugiego stopnia.
Zawody drugiego i trzeciego stopnia odbywają się w terminie i miejscu
ogłoszonym przez Komitet Główny OMJ. Podczas 3 godzin (180 minut) uczestnicy
rozwiązują 5 zadań otwartych w warunkach kontrolowanej samodzielności.
Rozwiązanie każdego zadania punktowane jest w skali 0, 2, 5 lub 6 punktów,
przy czym ocenie podlega przedstawiony tok rozumowania.
Należy docenić zapał i determinację uczniów, którzy chcą rozwijać swoje
pasje i zainteresowania, kosztem swojego czasu wolnego, którego mamy coraz
mniej. Pomimo, że konkurs odbywał się w Tarnowie i w sobotę, nie stanowiło
to dla nikogo problemu. Dziękujemy dyrekcji za zapewnienie transportu.
Osiągnięcia uczniów to również wielki sukces dla nauczycieli i szkoły.
Dnia 20 grudnia 2019r
wybraliśmy się na wycieczkę do Zakopanego. Po drodze Pan Krzysztof Klimasara
bardzo ciekawie opowiadał nam o historii i topografii mijanych miejscowości.
Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Oscypka, gdzie
prawdziwy baca na naszych oczach robił oscypka – niektórzy z nas mieli
okazję mu pomagać! Bardzo dużo dowiedzieliśmy się o tym lokalnym przysmaku
oraz o tradycjach i kulturze Podhala. Następnie, podczas warsztatów każdy z
nas miał okazję zrobić własny serek – było regionalnie i pysznie.
Kolejnym punktem naszej
wycieczki była wizyta w Centrum Edukacji Przyrodniczej - Sali Odkryć.
Mieliśmy okazję pograć w edukacyjne gry komputerowe, które uczą orientacji
na mapie, ćwiczą pamięć, pomagają rozpoznawać odgłosy zwierząt i ćwiczyć
spostrzegawczość.
Mieliśmy również okazję
poskakać jak kozica lub pobiegać po lesie jak jeleń – oczywiście wirtualnie!
Ostatni punkt naszej wyprawy to kręgle w Karczmie Zadyma w Szaflarach – nie
zabrakło ducha zdrowej rywalizacji i dobrej zabawy. To był wspaniały dzień
dzięki któremu zdobyliśmy dużo nowych informacji w bardzo przyjemny sposób.
19 grudnia uczniowie klasy I B
przedstawili kolegom i koleżankom z młodszych klas 0-III, apel poświęcony
ptakom. W tym roku pierwszaki przygotowały program pod tytułem „POMAGAMY
PTAKOM PRZETRWAĆ ZIMĘ”. Dzieci usłyszały piosenki o ptakach oraz
przedstawienie pt: „Nie zapominajmy o nich zimą”.
Pierwszaki przedstawiły
również kilka ważnych informacji jak należy pomagać ptakom i czym je
najlepiej karmić, aby chętnie przylatywały do naszych karmników.
Gdyby nie działalność człowieka, wiele ptaków zginęłoby zimą z głodu i
zimna. A jak można pomóc ptakom przetrwać zimę?
Budujmy dla ptaków karmniki!
Wysypujmy im ulubione nasiona,
łączmy je z tłuszczem!
Tuż przed przerwą świąteczną w
naszej szkole odbyły się Jasełka przygotowane przez uczniów klas Va i VIIa. Sceneria była iście
zimowa: białe płatki śniegu, którymi pokryta została stajenka.
Nie mogło
zabraknąć Św. Rodziny, aniołów i Małego Księcia. Były kolędy i życzenia, które
wprowadziły wszystkich w świąteczny nastrój.
"Dziewczynka z zapałkami" najsmutniejsze bajka świata. A ludzie szli, a
ludzie szli do swoich ciepłych domów? Iżaden z nich
tej małej nie dopomógł.
Wśród najsmutniejszych bajek świata, tych które dobrze znamy jest baśń, przy
której można płakać. Ta o dziewczynce z zapałkami. 18 grudnia 2019 roku
klasa III a podczas Szkolnego Konkursu Kolęd i Pastorałek oraz Wigilìi
klasowej z Rodzicami wystawiła widowisko autora H. Ch. Andersena
"Dziewczynka z zapałkami" przygotowane pod kierunkiem wychowawczyni Jolanty
Biedrończyk.
Z zaangażowaniem młodzi
aktorzy wzięli udział w przedstawieniu. W bardzo sugestywny sposób uczniowie
przedstawili losy biednej dziewczynki. Smutny nastrój utworu udzielił się
wszystkim oglądający.
18 grudnia odbył się w naszej szkole pierwszy Szkolny Konkurs Kolęd. Brały w
nim udział wszystkie klasy 0 – 8. Wykonawców oceniało jury w składzie:
Małgorzata Tatoń, Agata Kubińska, Anna Rapacz, s. Jolanta Marek.
Uczniowie wraz z wychowawcami i nauczycielami muzyki bardzo się starali, aby
nie tylko pięknie wykonać kolędę lub pastorałkę, ale też odpowiednio się
ubrać, a nawet zaakompaniować na różnych instrumentach. Trud wynagradzały
słodkie prezenty dla każdej z klas.
Jury oceniało uczestników w dwóch kategoriach wiekowych tj. klasy 0 – III
oraz klasy IV – VIII.
Ponieważ wybór najlepszych nie był łatwy, czas oczekiwania na wyniki umilały
wszystkim zgromadzonym minikoncerty zespołów artystycznych, których
opiekunem jest mgr Łukasz Wicher – jednocześnie pomysłodawca całego
wydarzenia.
A oto wyłonieni laureaci:
W kategorii klas 0-III
W kategorii klas IV –
VIII
I miejsce
klasa 3c
II miejsce
klasa 1 b
III miejsce
klasa „0”
I miejsce
klasy 5d i 5c
II miejsce
klasy 6c i 6e
III miejsce
klasa 6 b
Nagrodę specjalną – występ w mającym się odbyć 26 stycznia 2020r.
Noworocznym Koncercie Kolęd w Jordanowie –
otrzymały klasy 5 d i 5 c.
Wszystkim śpiewającym i grającym
serdecznie gratulujemy.
18.12.2019r. w Szkole Podstawowej w Rabie Wyżnej odbyła się dziewiąta edycja
konkursu „Doświadczenie przyrodnicze roku”. Uczestnicy mogli wykazać się nie
tylko wiedzą z przedmiotów przyrodniczych ale również zaprezentować
umiejętności przeprowadzania eksperymentów.
Z tym niełatwym zadaniem
zmierzyły się uczennice naszej szkoły: Anna Sławomirska z klasy V oraz
Emilia Sarka z klasy VI. Uczennicom gratulujemy udziału w konkursie i
życzymy samych sukcesów!!!
Warsztaty literacko-plastyczne
w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Rabce-Zdroju>> Foto
14.XII.2019r. w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Rabce-Zdroju odbyły się
warsztaty literacko-plastyczne przygotowane przez uczniów i nauczycieli
Szkoły Podstawowej nr 2 w Rabce-Zdroju.
Podczas warsztatów prezentowana była książka Barbary Gawryluk, pt. „Apa -
pies zaprzęgowy”. Rysunki do prezentacji wykonały dzieci z klasy 0 „a” i
uczniowie klas VIII.
Do prezentacji, którą
opracowała klasa VI "e" przygotowane zostały również grafiki i animacje
komputerowe. Częścią multimedialną zajęli się uczniowie z Koła grafiki
Komputerowej pod kierunkiem pani Marty Tabaszewskiej-Bochnar.
Książkę czytali uczniowie
klasy VIII. Małym uczestnikom bardzo podobało się spotkanie. Z ciekawością
słuchały treści książki i oglądały pokaz slajdów. Na koniec zajęć wykonały
ciekawe prace plastyczne.
Warsztaty
prowadziły panie Elżbieta Stolarczyk i Bożena Sarka.
W czwartek 12 grudnia uczniowie klasy Ib naszej szkoły uczestniczyli w
wycieczce do Krakowa.
Uczestniczyli w mikołajkowych warsztatach „Fabryka Św. Mikołaja” w
KLOCKOLANDZIE. Na warsztatach, dzieci tworzyły konstrukcje z klocków LEGO,
dzięki czemu uczyły się współpracy i ćwiczyły umiejętności podejmowania
działań, rozwijając zainteresowania techniczne. Natomiast wspólna zabawa w
interaktywnej strefie edukacyjno-rozrywkowej dostarczyła wiele emocji. W
trakcie zajęć dzieci budowały ozdoby choinkowe, które następnie zawiesiły na
ogromnej choince z klocków. Konstruowały świąteczne sanie renifera oraz
bawiły się w strefie zabawy, gdzie zobaczyły ponad 50 interaktywnych
eksponatów z klocków LEGO, którymi mogły samodzielnie sterować. Każdy uczeń
przeszedł też test grzeczności, a za pozytywny wynik został nagrodzony
dyplomem od „Klockowego Elfa”. Na pamiątkę wizyty uczniowie otrzymali także
udekorowane przez Lego roboty bombki choinkowe.
Kolejnym punktem wycieczki był spacer po Krakowskim Rynku. Dzieci miały
możliwość zobaczenia produktów regionalnych związanych z Bożym Narodzeniem.
Na stoiskach podziwiały ręcznie malowane ozdoby choinkowe, biżuterię,
zabawki, ceramikę, wyroby cukiernicze i wiele innych.
Następnie uczniowie udali się do Manufaktury CiuCiu. Jest to miejsce, gdzie
z naturalnych składników wytwarza się przepyszne cukierki. Na początku
obserwowali przygotowanie masy do wykonanie smakołyków. Uczniowie
samodzielnie wykonali lizaki i przycinali cukierki.
Wycieczka była ciekawa i
wszyscy wrócili bardzo zadowoleni.
10-12 grudnia w naszej szkole odbył się „Pierniczkowy Kiermasz”.
Dochodem ze sprzedaży w kwocie 1046,17 zł wspomogliśmy projekt „Adopcja
Miłości” Salezjańskiego Wolonatariatu Misyjnego w Krakowie.
Święta Bożego Narodzenia kojarzą nam się min.z rodzinnym pieczeniem
pierniczków. Przepisy na pierniczki jak i ich zdobienie jest różnorodne.
Chcielibyśmy smakowo jak i wizualnie zapoznać się z różnorodnym wykonaniem
pierniczków. Dlatego zrodził sie pomysł kiermaszu. Od1 XII do 12.XII dzieci
przynosiły pierniczki, które wykonały wspólnie z dorosłymi. Przyjemne
połączyliśmy z pożytecznym, dlatego za możliwość zasmakowania pierniczków
należało uiścić opłatę.
Kiermasz sprawnie prowadzili Natalia Zachara i Hubert Walczak z VIIId.
Akcji patronowało SKO oraz Szkolny Samorząd Uczniowski.
W imieniu obdarowanych
serdecznie dziękujemy wszystkim,
którzy wykonali i zakupili
pierniki jak i ozdoby piernikowe.
W Parku Nauki i Rozrywki „Klockoland”
oraz Fabryce Słodyczy –Ciuciu
>> Foto
Klasa IIa oraz klasa IIc udały się na wycieczkę do Krakowa. Pierwszą
atrakcją były warsztaty w Klockolandzie, na których uczniowie konstruowali
sanie Św. Mikołaja a następnie zwiedzali całą ekspozycję świąteczną. Dzieci
mogły obejrzeć jak robot ozdabia bańki, które później uczniowie dostali na
pamiątkę.
W Fabryce słodyczy Ciuciu poznali technologię powstania słodkich smakołyków
, a następnie pod okiem fachowca wykonali własnego lizaka. Mieli okazję się
przekonać, że takie słodycze smakują wybornie. Niemałą atrakcją był posiłek
w McDonald,s. Spacerując po krakowskim Rynku podziwiali piękne świąteczne
dekoracje. Zmęczeni, ale szczęśliwi wrócili do domu.
Dnia 10.12.2019r. Nasza Szkoła
w liczbie 42 uczniów wzięła udział w III Biegu Mikołajów po Parku Zdrojowym.
W Parku Zdrojowym „Pod
Grzybkiem” o godzinie 11 w czapkach mikołajowych wystartowali ludzie dobrych
serc, którzy wzięli udział w cudownej akcji pomocy Danielowi, który bardzo
cierpi z powodu chorego kręgosłupa.
Lista uczniów, którzy wzięli udział w biegu:
1. Marcin Zaremba –
Czereyski
2. Maksymilian Gaura
3. Iga Stachura
4. Lidia Trojanowska
5. Lena Pietrzak
6. Dariusz Trojanowski
7. Bartosz Zięba
8. Marcin Filas
9. Dawid Kuś
10. Oliwia Fundament
11. Kamil Miśkowiec
12. Amelia Filas
13. Izabela Wójciak
14. Konrad Kudela
15. Patryk Janicki
16. Kinga Janicka
17. Alicja Jajecznica
18. Stanisław Lis
19. Emil Kopytek
20. Dawid Krzysztof
21. Agnieszka Obłąk
22. Aleksandra
Buchelt
23. Michał Hajdyła
24. Alan Hajdyła
25. Dawid Szynalik
26. Jakub Ciepliński
27. Kamil Pitek
28. Izabela Dulińska
29. Wojciech Kościelniak
30. Marek Pawluk
31. Natalia Traczyk
32. Mikołaj Luberda
33. Mikołaj Czerny
34. Kacper Filar
35. Jan Zięba
36. Katarzyna Buczek
37. Wiktoria Gibas
38. Magdalena Zachara
39. Daniel Nawara
40. Emanuel Barszczak
41. Filip Rak
42. Martyna Sabura.
Wycieczka była wspaniałą
okazją do integracji zespołów klasowych, wdrażaniem uczniów do
samodzielności, jak również przykładem jak pogodzić przyjemne z pożytecznym.
Dzieci brały udział w seansie filmowym 4D „Ekstremalna pogoda” połączonym z
quizem tematycznym.
Film ukazywał starcie
potężnych sił natury, skutki globalnego ocieplenia i zmiany zachodzące na
Ziemi. Następnym etapem wycieczki była wizyta w Muzeum Archeologicznym i
zwiedzanie wystawy „Pradzieje” połączonej z warsztatami.
Uczniowie własnoręcznie
wyrabiali z gliny naczynia, które później zabrali do domu. Spacer po Rynku
Głównym, udział w jarmarku bożonarodzeniowym i podziwianie szopek
krakowskich był dopełnieniem wycieczki pełnej wrażeń.
Klasa 6 A i 6 D spędziła
Mikołajki w Krakowie. Odwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne w Krakowie, gdzie
uczniowie obejrzeli wystawę "Pradzieje Małopolski" i stanęli twarzą w twarz
ze swoimi przodkami zamieszkującymi tereny Małopolski 70.000 lat temu.
Po wizycie otrzymaliśmy
pamiątkowe bilety i kalendarz. Następnie, uczniowie wzięli udział w seansie
filmowym "Czarownica 2", amerykańskiej produkcji Disneya, cieszącej się
bardzo dużą popularnością.
W dniu 6 grudnia 2019r.
uczniowie klas 5b i 5c uczestniczyli w szkolnej wycieczce do Krakowa. Wybór
Krakowa nie był przypadkowy, ponieważ jest to idealne miejsce na
zorganizowanie ciekawej Mikołajkowej wycieczki. Uczniowie z przyjemnością
obejrzeli familijny film Ratujemy Florę (Saving Flora). Przygody głównych
bohaterów pokazują, jak wiele przeszkód jesteśmy gotowi pokonać w imię
prawdziwej przyjaźni.
Po seansie filmowym w Cinema
City, przyszedł czas na kręgle. Wszyscy bardzo szybko opanowali zasady gry.
Bawiliśmy się wspaniale, korzystając z atrakcji tego miejsca. Warto było
spędzić ten czas na sportowo!
Mikołajkowe Warsztaty Plastyczne klasy
6 c
>> Foto
Nasza klasa postanowiła kreatywnie spędzić mikołajkowe popołudnie na
warsztatach w Chacie Artystycznych Przygód po sąsiedzku na ulicy Sądeckiej.
Każdy mógł wybrać drewniany model do malowania - największą popularnością
cieszyły się domki. Spędziliśmy wspaniale czas. Polecamy wszystkim wizytę w
Artystycznej Chacie Przygód - blisko, ciekawie i sympatycznie....
Jak co roku w naszej szkole
uczniowie „zerówki” świętowali Dzień Pluszowego Misia. W tym dniu każde
dziecko przyniosło swojego ukochanego misia lub inną pluszową zabawkę.
Na początku spotkania wszyscy przedstawili swoich pluszowych przyjaciół.
Następnie dzieci obejrzały prezentację poświęconą historii powstania
pierwszego pluszowego misia. Pokaz kończył się konkursem na rozpoznawanie
postaci misiów – bohaterów bajek i filmów.
Następnie uczniowie odpowiadali na inne pytania związane z misiami, ale już
nie pluszowymi, a tymi ze świata realnego. Zadziwiali prowadzącego swoją
wiedzą, min. o tym, że zimowy „hotelem” niedźwiedzia jest gawra. Każda
poprawna odpowiedź była nagradzana słodką niespodzianką – misiem-żelką
(oczywiście!).
Kolejna prezentacja, którą dzieci obejrzały, dotyczyła historii powstania
książki o najbardziej znanym misiu na świecie, tj. o Kubusiu Puchatku. Po
tym wszyscy - wspólnie z prowadzącym - śpiewaliśmy „misiową” piosenkę
„Głowa, ramiona, kolana pięty” oraz wykonaliśmy szereg ćwiczeń z
wykorzystaniem i w towarzystwie swoich pluszaków.
Następnie nauczyciel-bibliotekarz przeczytał powoli i wyraźnie tekst
przedstawiający ciekawostki z życia niedźwiedzia brunatnego, a uczniowie
mieli za zadanie odpowiedzieć na pytania sprawdzające uwagę i pamięć.
Również z tym ćwiczeniem poradzili sobie znakomicie. Na zakończenie każdy z
uczestników zabawy został uhonorowany odznaką „PRZYJACIEL MISIA”, otrzymał
słodki poczęstunek oraz postać wybranego misia do pokolorowania.
Wyróżnienia wręczone !!!
Uczniowie klas młodszych licznie wzięli udział w konkursie na najciekawszy
plakat ekologiczny - aż 20 prac zostało wyróżnionych. Prace były tak
kreatywne i mądre że nie sposób było wybrać najlepszych. Dzieci poprzez
konkurs pogłębiły wiedzę o klimacie i środowisku oraz pokazały innym uczniom
jak o nie dbać.
Starsi uczniowie również odebrali wyróżnienia za hasła ekologiczne -
specjalne zaproszenie na warsztaty" No waste - o śmieciach i kreatywności"
prowadzone przez mgr Beatę Słowiak .
28 listopada w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Rabce-Zdroju odbył się
„Jesienny podwieczorek słowno-muzyczny”, podczas którego uczniowie Szkoły
Podstawowej nr 2 (klasy 6 i 7) w Rabce-Zdroju zaprezentowali m.in. wiersze
Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego,
Rainera Marii Rilkego, Antoniny Zachary-Wnękowej, Kazimiery Iłłakowiczówny i
innych (wykonanie: Maciej Cisoń, Antonina Podolska, Julia Mlekodaj,
Magdalena Kościelniak, Aleksandra Haberska, Sylwia Kras, Amelia Gurman,
akompaniament na gitarze – Magdalena Kościelniak).
Goście usłyszeli też
poruszające wykonanie pieśni Moniuszki (śpiew solowy Karoliny Pędzimąż oraz
w duecie z Wiktorią Masłowiec) czy popularnej grupy The Great Big word
(Aleksandra Haberska - śpiew, Sylwia Kras – organy). Były nawet elementy
tańca baletowego w wykonaniu Amelii Gurman. Na koniec, za sprawą Julki
Masłowiec i sekretnych cukierników, na widowni pojawiły się słodkie
pyszności.
Do występu uczniowie przygotowywali się na zajęciach z kreatywności. Dla
wielu z nich był to debiut sceniczny. Celem spotkania było poetyckie
pożegnanie chłodnej jesieni, a całe spotkanie przebiegło w sympatycznej
atmosferze. Za obecność dziękujemy Pani Dyrektor Marii Janik i Rodzicom, a
także Pani Dyrektor biblioteki Annie Gąsior oraz rabczańskiemu poecie
Julianowi Staniewskiemu, którego wiersze również przeplatały się w
występach. Program spotkania zostanie powtórzony w rabczańskim Domu Pomocy
Społecznej.
Dnia 27 listopada 2019 r społeczność szkolna spotkała się na akademii,
podczas której mogliśmy sobie przypomnieć, kim był nasz Patron - Władysław
Orkan. Program artystyczny przygotowany został przez uczniów klasy 5b i 6d.
Pierwsza część spotkania była prezentacją sylwetki naszego Patrona,
połączona z muzyczno-literackim przypomnieniem, kim był Władysław Orkan.
Uczniowie zagrali na góralską nutę, śpiewali piosenki i recytowali wiersze.
Kolejną część spotkania to pokaz mody ze strojami z epoki, w której żył
Władysław Orkan.
Prowadzący akademię
uczniowie wystąpili w pięknych strojach góralskich. Uwagę przyciągała
oryginalna dekoracja przedstawiająca góry oraz symbole góralskie
przygotowana przez panią Małgorzatę Tatoń. Podczas akademii wręczono również
nagrody uczniom, którzy brali udział w konkursach poświęconych życiu i
twórczości Władysława Orkana.
Apel uświetniony został przez
występ szkolnego chórku, prowadzonego przez pana Łukasza Wichra.
Dziękujemy wszystkim osobom, które przyczyniły się do organizacji tej
uroczystości.
Dzień 27 listopada był dniem niezwykłym w naszej szkole. Po raz pierwszy
akademia z okazji Dnia Patrona została połączona ze Świętem Szkoły.
Świętowali razem uczniowie i nauczyciele.
Każda klasa mogła
zaprezentować się przed resztą szkoły w występie artystycznym.
Szczególną niespodzianką dla
uczniów był pokaz taneczny nauczycielek i możliwość sprawdzenia umiejętności
sportowych w konkurencjach z nauczycielami. Wszyscy bawili się doskonale.
Konkursy związane z patronem
szkoły Władysławem Orkanem
>>
Foto
Jak co roku uczniowie klas IV-VIII brali udział w imprezach, które miały
przybliżyć im życie i twórczość Piewcy Gorców.
Klasy siódme obejrzały godzinną prezentację poświęconą Orkanowi, a następnie
pisały dwuetapowy konkurs. Szczególnie w finale trzeba było wykazać się nie
lada wiedzą o pisarzu.
Uczestnicy finału
Uczniowie klas IV-VI przygotowywali recytację wybranego wiersza, a klasy
VIII fragmentu prozy patrona.
Uczestnicy konkursu
recytatorskiego
Przyznane nagrody i wyróżnienia:
1) konkurs wiedzy o życiu i twórczości poety
I miejsce
– Lena PIETRZAK 7b
II miejsce –
Zuzanna FILIPIAK 7b
III miejsce
– Monika SOBCZYK 7b
Marcel SCHERFF 7a
2) konkurs recytatorski poezji Orkana
nagroda
– Anna SŁAWOMIRSKA 5b
wyróżnienia:
Zosia WÓJCIKIEWICZ 5a
Nadia KONSTANTY 5b
Aleksandra HABERSKA 6c
Marek KUDELA 4a
Mateusz WORWA 5c
Maksymilian MILC 6a